Dookoła książek i nie tylko - prasówka tydzień 35

Zanim przejdziemy do właściwej prasówki, chciałam zwrócić Waszą uwagę na nowy serial. Dawno nie oglądałam publicznej telewizji, a wyjątkowo wczoraj wieczorem poświęciłam chwilę na "Artystów" Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego. Ależ mi się pierwszy odcinek spodobał! Dobry scenariusz, świetna gra aktorska (nowe i dawno niewidzane w TV twarze) i przejmujące, chłodne zdjęcia. Jeżeli przegapiliście premierę, możecie nadrobić w internecie. Koniecznie dajcie znać, czy Wam też się podobało! 

A teraz do rzeczy:
  • Zaczynamy z przytupem. The Guardian (czy jest tu ktoś, kto ich nie lubi?) przygotował całą stronę, a nawet kilka, poświęconą Johnowi le Carré. W tym, oczywiście, aktorzy czytający fragmenty książek. Więc jak: Tom Hiddleston czytający "The Night Manager" czy może jednak Damian Lewis i fragment "Our Kind of Traitor"?
  • W Niemczech jedna z blogerek napisała poradnik. Niby nic specjalnego, ale tym razem książka poświęcona jest konkretnie blogom książkowym. Hm, czy autorka wie coś, czego my nie wiemy? 
  • Do polskich kin wchodzi film o Milesie Davisie. Boję się takich produkcji, ale esej z LA Review of Books przeczytam na pewno. 
  • Na koniec smaczek dla miłośników zdjęcia tygodnia: biblioteki ze świata przedstawione jako minimalistyczne plakaty. Fotografie niektórych z nich pojawiły się już na blogu, rozpoznacie więc je bez trudu.  
 
Zdjęcie tygodnia: Biblioteka Narodowa Króla Fahada w Riyadh, Arabia Saudyjska.
Źródło: archdaily.com




2 komentarze:

  1. Dzięki za polecenie serialu. Ostatnio jestem na głodzie, więc pewnie się przyda;) Ciekawa sprawa z tym poradnikiem o blogowaniu książkowym. Ciekawe co to za cudo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam w planach nadrobić dzisiaj drugi odcinek. ;) Fajnie, że to taki nieoczywisty temat, jak na serial.
      Książka też mnie intryguje, na razie nie znalazłam szerszej recenzji, ale jak trafię na konkrety, to oczywiście dam znać.

      Usuń

Copyright © 2016 Niekoniecznie Papierowe , Blogger